همدان نیوز

اخبار همدان وشهرستانهای تابعه

همدان نیوز

اخبار همدان وشهرستانهای تابعه

ستاد تبیین مواضع و فعالیت‌های انتخاباتی انجمن دانشگاه بوعلی همدا

خبرگزاری فارس: ستاد تبیین مواضع و فعالیت‌های انتخاباتی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه بوعلی سینا همدان تشکیل شد.

صابر برزویی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه بوعلی سینا همدان در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، گفت: این ستاد متشکل از صابر برزویی دبیر تشکیلات، مرتضی عسگری دبیر سیاسی، رضا بیات و سمیه ذوالفقاری عضو شورای مرکزی این تشکیلات است.
وی در پایان با اشاره به اینکه گفتمان محوری این تشکل که "حمایت از گفتمان انقلاب اسلامی و نقد گفتمان‌های رقیب " است، خاطرنشان کرد: اولین برنامه‌ انتخاباتی این ستاد هفته آینده برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/

سومین دوره انتخابات مجامع دانش‌آموزی همدان برگزار شد

خبرگزاری فارس: سومین دوره انتخابات مجامع دانش‌آموزی دختران و پسران استان همدان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، رئیس سازمان دانش‌آموزی استان همدان ظهر امروز در مراسم انتخابات مجامع دانش‌آموزی استان همدان اظهار داشت: اهداف این انتخابات، فعالیت بیشتر دانش‌آموزان در انجام برنامه‌های فرهنگی، هنری و ایجاد ارتباط قوی بین معلمان و دانش‌آموزان در تشکل‌های دانش‌آموزی است.
علی علیان افزود: از کل دانش‌آموزان سراسر استان 120 نفر دختر و پسر دانش‌آموز برای سومین دوره در انتخابات مجامع دانش‌آموزی شرکت کردند.
وی افزود: از این تعداد، 9 نفر در روزهای آینده به مراحل استانی و کشوری راه پیدا خواهند کرد.
رئیس سازمان دانش‌آموزی استان همدان خاطر نشان کرد: این دانش‌آموزان از تشکل‌های پیشتازان، فرزانگان، ‌هلال احمر، انجمن کانون‌ها و انجمن‌های خودجوش شهر همدان و شهرستان‌های تابع استان، شرکت کرده‌اند.
وی افزود: منتخبان این تشکل‌ها در بین دانش‌آموزان پسر شامل علی سلگی، میلاد عنایتی، پوریا قپانوری، مهرداد فیضی، سعید عباس‌پور، بهنام بیاتی، امین سلطانی و میثم شاکری بودند.
علیان افزود: منتخبان دانش‌آموزان دختر سمیرا حسینی، معصومه طاهری، زهرا کریمی، فاطمه کتابی، زهره موسوی‌پور، الهام عبدی، سحر جبلی، پریسا شایگان و فاطمه احمدی هستند.
انتهای پیام/

از سوی انجمن اسلامی دانشجویان

جشن پرتاب ماهواره امید در دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان در راستای تقویت روحیه خودباوری در دانشجویان، جشن بزرگ پیروزی ایران در پرتاب ماهواره امید را برگزار می‌کند.

نوید سلطانی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس گفت: این برنامه سه‌شنبه شب و با حضور حجت الاسلام کارشناس و حق‌پرست برگزار می‌شود.
وی در ادامه افزود: این جشن با عنوان "شمارش معکوس " در راستای تقویت روحیه خود باوری و اعتماد به نفس ملی برگزار و چگونگی رسیدن دانشمندان ایرانی به این ازحد از رشد و توانمندی بدون هرگونه وابستگی و در کنار تمام تحریم‌ها بررسی می‌شود.
انتهای پیام/

بیش از ‪ ۱۲‬هزار واحد صنفی متخلف در همدان شناسایی شد

همدان - معاون بازرسی و نظارت بر کالا و خدمات سازمان بازرگانی استان همدان از شناسایی ‪ ۱۲‬هزار و ‪ ۱۴۷‬واحد صنفی متخلف در این استان خبر داد.

"علیرضا شجاعی" روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این تعداد که جرم عمده آنها گرانفروشی بوده از ابتدای امسال تا پایان دی ماه در پی بازرسی از ‪ ۱۴۳‬هزار و ‪۱۸‬واحد صنفی شناسایی و جرایمشان نیز صادر شده است.

وی میزان جرایم این واحدها را در حق دولت سه میلیارد و ‪۵۹۹‬میلیون ریال و در حق شاکی بیش از ‪ ۷۵۹‬میلیون ریال اعلام کرد.

وی افزود: بازرسی و شناسایی واحدهای متخلف در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ‪ ۸۶‬و ‪ ۶۶‬درصد رشد نشان می‌دهد.

وی گفت: اولویت در بازرسی‌ها، واحدهای صنفی عرضه‌کننده کالاهای سبد خانوار بوده که شیر و مواد لبنی، انواع مواد غذایی، گوشت قرمز و سفید، کرایه تاکسی و میوه و سوخت از مهمترین این کالاها و موارد بازرسی است.

وی تعداد پرونده‌های متشکله و ارسالی به مراجع قضایی در این خصوص را ‪۱۲‬ هزار و ‪ ۱۹۴‬فقره اعلام کرد.

وی اضافه کرد: به تعداد ‪ ۶۶‬جلسه هیات بدوی در خصوص واحدهای صنفی متخلف تشکیل و اقامه دعوی شده است.

وی اظهار داشت: رسیدگی به پرونده‌ها در ‪۱۱‬ماه گذشته از سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته یکصد درصد رشد دارد.

کروبی 14 اسفند به همدان می رود

خبرگزاری فارس: مهدی کروبی دبیر کل حزب اعتماد ملی 14 اسفند به همدان می رود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، مهدی کروبی دبیر کل حزب اعتماد ملی در ادامه سفرهای حزبی خود به استانهای مختلف کشور 14 اسفند ماه در قالب سفری دو روزه عازم استان همدان خواهد شد.
کروبی را در سفر به استان همدان شماری از فعالان سیاسی، نمایندگان ادوار این استان در مجلس شورای اسلامی و برخی از اعضای شورای مرکزی این حزب همراهی می کنند.
انتهای پیام/