اخبار کوتاه
1. پخش خارج از شبکه ویدیویی فیلم‌های روی پرده در استان همچنان ادامه دارد. گفته می‌شود پخش سی‌دی فیلم‌های روی پرده در شبکه قاچاق و غیرمجاز همدان نسبت به گذشته تغییری نکرده است. گفتنی است در آخرین اقدام از این نوع سی‌دی فیلم ده رقمی در شبکه قاچاق به صورت غیرمجاز منتشر شده است.2. در یکی از جلسات استانداری، اداره راه موظف به ارائه گزارش شده است که مدیر کل این اداره چون آمادگی ارائه گزارش نداشته با اشاره به حضور نمایندگان چهار شهرستان ملایر، تویسرکان، بهار و کبودراهنگ بر آن شده از اقدامات انجام شده در این شهرستان‌ها در حوزه راه گزارشی ارائه دهد و گفته است در حوزه راه این چهار شهرستان به طور جدی کار کرده‌ایم و خدمات مطلوبی ارائه داده‌ایم که این جمله با واکنش منفی نماینده بهار و کبودراهنگ در مجلس روبرو شده و او گفته است به جز کبودراهنگ که پس از بحث کوتاه، مدیر کل راه و ترابری استان ضعف در این حوزه را پذیرفته و گزارش خود را ادامه داده است.3. جمع‌آوری و کنترل داروهای اعتیادآور و دارای عوارض سوء بر بیماران در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفته است. گفته می‌شود این اقدام به دنبال مصرف بالای داروهای مسکن و ضد درد در میان مردم انجام می‌شود. گفتنی است در اولین مرحله این طرح داروی استامینوفن کدئین از سطح داروخانه‌های کشور جمع‌آوری می‌شود.4. با نزدیک شدن به زمان توافق شده برای معرفی کاندیداهای اصلاح‌طلب (بیستم آذرماه) این زمان از سوی برخی طرفداران کاندیداها، بهمن‌ماه اعلام می‌شود.
***
جوابیه
مدیر مسؤول محترم روزنامه همدان‌پیام
سلام علیکم
احتراما در اجرای ماده 23 از فصل ششم قانون مطبوعات مقتضی است نسبت به درج جوابیه ذیل که در خصوص مطالب مندرجه در ستون شنیده‌ها صفحه 2 شماره 534 مربوط به مورخ 15/8/78 آن مطبوعه ذکر گردیده است اقدام شایسته معمول فرمایید.
نظر به مطالب منتشره ذیل عنوان قطع تعدادی از اشجار منطقه تپه‌عباس‌آباد همدان که بدون لحاظ ابعاد قانونی و شرعی آن و صرفا بر اساس مفروضات ظاهری عنوان گردیده و منشا برخی سو‌ء تفاهمات در عوام و خواص گردیده است و عمدتا به لحاظ عدم رعایت معیارهای اطلاع‌رسانی صحیح در تهیه و انتشار خبر می‌باشد موارد ذیل را به اطلاع می‌رساند:
موضوع صدور حکم یکی از دادگاه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مبنی بر قطع تعدادی از اشجار که به صورت غاصبانه و به نیت تملک اراضی دولتی و ملی غرس گردیده است با طرح دعوای اداره کل منابع طبیعی استان همدان به عنوان مدعی خصوصی و به خواسته قلع و قمع کلیه مستحدثات غاصبانه آغاز و پس از طی مراحل مختلف در دادگاه بدوی و متعاقبا دادگاه تجدیدنظر و بررسی تمامی اصول قانونی و شرعی توسط قضات ذی‌صلاح به مرحله اجرا رسیده است و بدیهی است که دستگاه قضایی بنا بر تصریح قانون اساسی به عنوان عالی‌ترین مرجع نظارت بر حسن اجرا‌‌ی قوانین و رعایت احکام شرع انور در زمان صدور احکام قضایی که طی تشریفات و مراحل متعددی صورت می‌پذیرد پیش و بیش از هر شخص و مرجع ثالثی متولی و متضمن احوالات شرعی و قانونی آن می‌باشد و دستگاه قضایی و محاکم به عنوان فصل الخطاب در کلیه دعاوی و امور اختلافی حکم شرعی و قانونی صادر می‌نمایند که برای تمام اشخاص حقیقی و حقوقی لازم‌الاتباع و محترم می‌باشد و لذا هر گونه تخدیش و به چالش کشیدن احکام قطعی قضایی نقض آشکار قانون اساسی و تضعیف بنیانهای نظم اجتماعی و ارکان حاکمیت است. مع‌الوصف ضمن تاکید مجدد بر این موضوع که اولا قطع اشجار موصوف به لحاظ غاصبانه بودن تصرفات با دعوای اداره منابع طبیعی آغاز و پس از طی مراحل قانونی متعدد به انجام رسیده است (که مشابه و مصداق این حکم در سیره حضرت رسول (ص) نیز مسبوق به سابقه می‌باشد) و ثانیا حسب اعلام اداره منابع طبیعی اشجار قطع شده همگی به علت آفت‌زدگی امکان استمرار بقا‌ نداشته‌اند. مع‌الوصف به آن مطبوعه محترم متذکر می‌گردد که در تهیه و انتشار اخبار مربوط به احکام قضایی به لحاظ جایگاه و شان امر مقدس قضا در نظامی جمهوری اسلامی ایران پس از اطلاع از ابعاد و مسائل شرعی و قانونی آن اقدام فرمایند. بدیهی است در خصوص انتشار مطالب ناموجه مندرج موصوف در آن مطبوعه این مرجع حق تعقیب قانونی را محفوظ می‌داند.
الماسی
مدیر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دادگستری کل استان همدان